2018.07.24. ,

Érdemes más kárából tanulni: íme az 5 leggyakrabban elkövetett hiba weboldal készítésnél. Ha ezeket elkerülöd és jó szakembert találsz, nem leszel csalódott.

1. Olyat szeretnék, mint a konkurencia weboldala

Rengetegen vannak így ezzel, de ez nem jó hozzáállás. Persze, meg kell nézni a konkurens cégek weboldalát, de ne innen akarjunk ihletet meríteni. Nem biztos, hogy a te céged ugyanaz, mint a többi, sőt biztos, hogy nem. Legyél jobb, legyél egyedi!

2. Biztos, hogy imádni fogják, amit kitaláltam

Nem biztos. 10 év alatt találkoztam pár ügyféllel, akik szerették volna megreformálni a weboldal készítést. Görgetésre jobbra-balra-előre-hátra gördülő oldal, agyoneffektezett elemek, stb. Nincs azzal baj, ha vannak új ötleteid, de ha a szakember azt mondja, hogy „nem lesz az annyira jó”, akkor tudd elengedni, nem kell foggal-körömmel ragaszkodni hozzá, különben lesz egy használhatatlan/idegesítő/epilepsziás sokkot kiváltó honlapod.

3. Nincs több dolgom a weboldallal ha már elkészült

Folyamatosan foglalkozni kell vele, frissíteni kell a tartalmat, elemezni a látogatottsági statisztikákat, a weboldal motort és a bővítményeket frissíteni, időnként biztonsági mentéseket készíteni, ha van blog/hírek oldal, akkor ne csak az a 2 éves hír legyen ott, hogy „Elkészült új honlapunk”, stb. Senki sem kíváncsi a 3 évvel ezelőtti nyitva tartásodra és a régi üzleted címére. Ha nem aktualizálod a weboldalad, csak egy kis aranyos időkapszula lesz belőle.

4. Miért nem én vagyok az első a keresőben?

Igen, sokaknak ez lenne a lényeg. SEO-barát, gyors weboldalakat készítek, elmondom, hogy mire figyelj szövegíráskor, meg is fogadod a tanácsaimat, és mégsem a te autóalkatrész boltod az első országosan a kocsi keresőszóra. Nem hiába foglalkozik már számtalan cég keresőoptimalizálással, hisz ez mára már egy külön iparág lett. A nagy cégek rengeteget költenek arra, hogy népszerű kifejezésekre akár csak a második oldalon ott lehessenek. Érdemes reális célokat kitűzni, hisz egy új weboldalnál hosszú folyamat, mire odaérhetsz az első oldalra. És ne feledjük, hogy minden a Google-ön múlik, hisz olyan szempontok alapján rangsorolja a találatokat, ahogy kedve tartja…

5. Olcsó honlapnak híg a kódja

Szerintem ez egyértelmű, de azért leírom. Ha kizárólag ár alapján döntesz, akkor nem biztos, hogy jól fogsz járni. Lehet, hogy csinálnak neked 30 000-ért új weboldalt, de annak az lesz az eredménye, hogy ismerőseidnek is félve mutatod meg. Tudom, nehéz látatlanban megmondani, hogy ki csinálná meg jó ár-érték arányban a munkát, de ha túl olcsónak tűnik, akkor felejtsd el.